今天廖金桃很好笑,突然跟我說:嘿你看
然後拿著 Javon Jackson的封面給我瞧了一下
c4723b0  
 
(先說,我可是一點不認識這位老兄,相信金桃也是,只是因為這張照片讓他想起一位似層熟悉的朋友)
然後自顧自的說著:我好想他哦!
我問他:想誰呀?!
金桃說:一個幾乎不見也應該不會再見面的朋友,卻因為 Javon Jackson的嘴部線條笑起來的肌理,尤其是笑起來用力的方式讓我想到他!不信你試試看。
(於是金桃找到了張他僅存的那朋友照片,囑咐我以側面45度眼睛斜角的方式,瞇眼快速以一秒之快閃過這張照片)
怎麼樣?!像吧像吧?!金桃問著我。
……
一張好久不見、幾乎不見的面容,因為某個意外...
竟然可以這麼有本事,能在某人深深的腦海裡以一眼瞬間之姿再次翻閱
Javon Jackson曾經演奏過一首Just like a star
但私心推薦還是要聽Corinne Bailey Rae現場演唱的版本
最後就用《Just like a star/Corinne Bailey Rae》
送給生命中"曾經出現卻不會再見面的朋友"
大家晚安,我關門睡去
 
 
Just Like A Star Corinne Bailey Rae
Just like a star across my sky, 流星像風箏般劃過天際
Just like an angel off the page, 你像書中走出的精靈
You have appeared to my life, 守護著我
Feel like I'll never be the same. 從那刻起 生命終將出現奇蹟
Just like a song in my heart, 愛的樂音在心中響起
Just like oil on my hands, 撫慰我流淚手心
Honour to love you. 我是這樣的愛你
 
Still I wonder why it is, 反覆思索
I don't argue like this 反覆問自己
With anyone but you. 為何那麼在乎你
We do it all the time, 這就是愛的魔力
Blowing out my mind. 讓我神魂顛倒
 
Youve got this look I can't describe, 你難以言喻的身影容顏
You make me feel I'm alive, 讓我魂縈夢繫
When everything else is au fait, 就算失去一切
Without a doubt youre on my side. 我確信你會 一直在我身旁守候
Heaven has been away too long, 幸福天堂懸在風箏的那端
Can't find the words to write this song of your love. 愛說不出口 我只好寫這首歌給你
 
Still I wonder why it is, 反覆思索
I don't argue like this 反覆問自己
With anyone but you. 為何在乎你的一切
We do it all the time, 這就是愛的魔力
Blowing out my mind. 讓我神魂顛倒
 
Now I have come to understand the way it is 愛、就是你
It's not a secret anymore, 絕、不掩飾
Cause we've been through that before. 愛的軌跡點點滴滴
From tonight I know that you're the only one. 從今以後你是我的最愛
I've been confused and in the dark, 走出迷失徬徨無助的我
Now I understand. 終於明白 你就是唯一
 
I wonder why it is, 反覆思索
I don't argue like this 反覆問自己
With anyone but you. 為何在乎你的一切
I wonder why it is, 反覆思索
I won't let my guard down 為何對你
To anyone but you. 無力抗拒
We do it all the time, 這就是愛的魔力
Blowing out my mind 讓我神魂顛倒
 
Just like a star across my sky, 流星像風箏般劃過天際
Just like an angel off the page, 你像書中走出的精靈
You have appeared to my life, 守護著我
Feel like I'll never be the same. 從那刻起 生命終將出現奇蹟
Just like a song in my heart, 愛的樂音在心中響起
Just like oil on my hands 撫慰我流淚手心
 
 
 
 
arrow
arrow

    火星人愛麗絲 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()